Kontaktperson
Prøvedriften ved helsehuset ble avsluttet i februar, og nå fortsetter GK med serviceavtale for byggautomasjon, ventilasjon, kulde, rør, elektro og sikkerhet.
– Vi er veldig fornøyde med GK, det er ikke noen tvil om det, sier prosjektleder Geir Arne Tronseth i Stjørdal kommune.
Han legger til at han foretrekker å la entreprenører fortsette med service på sine leveranser de første årene.
– Helsehuset har blitt litt av et hjertebarn for flere av våre prosjektledere, så det er veldig positivt at vi får fortsette med serviceavtale, sier Siri Eide, serviceleder byggautomasjon i GK Trøndelag.
Helsehuset er koblet til GK Cloud, og hun forteller at engasjerte kolleger gjerne har vært innom GK Cloud flere ganger i uka for å sjekke at alt går bra med bygget.
Har hatt en veldig god tone
GK har også levert noen servicetjenester under prøvedriften, siden den ikke dekket alle behov.
– Vi begynte å jobbe med dette i god tid før prøvedriften startet, og startet med å avdekke behov i dialog med kommunen, forteller Eide.
Sammen kom de fram til hvilke servicetjenester GK skulle levere under prøvedrift, og hvilke som blir del av serviceavtalen etter prøvedriften.
– Prosjektet har vært kjørt etter «åpen bok»-prinsipp og har vært veldig tillitsbasert. Så vi kom på en måte til dekket bord da vi begynte å diskutere servicetjenester, takket være prosjektgjennomføringen og dialogen mellom Stjørdal kommune, Veidekke og GK, sier Eide.
Se også:
Stjørdal helsehus
Les merÉn kontaktperson i GK
GK skal organisere servicetjenestene med én kontaktperson overfor kommunen, på samme måte som i prøvedriften. I tillegg til fagene GK leverte i prosjektet har kommunen forespurt service på noe spesialutstyr.
– Der kommer vi til å knytte til oss underleverandører, opplyser Eide.
GK er også forespurt om å levere service på adgangskontroll og porter, selv om dette lå til en annen leverandør.
– Dette er inkludert i vår avtale fra og med 01.02.22, forteller Eide.